۱۳۸۸ مرداد ۳, شنبه

اگر ایرانی هستی این مطلب را برای دوستانت ارسال کن

نویسندگان یک وبلاگ حامی معترضین نامه‌ای را برای مهران مدیری نوشته و از وی خواسته‌اند در شرایطی که مردم عزادار شهدای جنبش دموکراسی خواهی اند، برای صدا و سیمای ضد ملی برنامه‌ی طنز نسازد. متن این نامه را در ادامه می‌خوانید…

آقای مدیری

امروز در خبرها و از زبان قائم مقام صدا و سیما خواندیم که قرار است سریالتان را برای پاییز و پخش در صدا و سیما بسازید . به واقع تعجب کردیم از شما که همیشه سعی داشتید درد مردم را در سریال‌هایتان به گونه‌ای روایت کنید. شما را چه شده است؟ حالا که مردم از صدا و سیما رویگردان‌اند، باز هم قصد دارید سریال طنز بسازید؟ برای کدام مردم؟ می‌خواهید کدام لب را بخندانید ؟ می‌خواهید کدامین دل را شاد کنید؟ می‌خواهید مردمی را بخندانید که در غم از دست دادن شهیدانشان به سوگ نشسته‌اند ؟ می‌خواهید پدران و مادرانی را بخندانید که از غم از دست دادن فرزندانشان در این بیداد حتی توان گریستن ندارند؟ می‌خواهید برای رسانه‌ای سریال طنز بسازید که خون زن مصری را از خون ندا و نداها رنگین‌تر دانست ؟ سعی در بازگرداندن اقبال به چنین رسانه ضد ملی دارید ؟ چرا؟
آقای مدیری

مردم ایران که ما هم جزئی از دریایشان هستیم، اکنون رخشان بنی‌اعتمادها را و معتمدآریاها را و پرستویی‌ها را عاشقانه دوست می‌دارند. می‌دانید چرا ؟ چون در کنار مردم ایستادند، چون همراه مردم به سوگ نشستند. مگر شما نگفتید به ایرانی بودنتان افتخار می‌کنید ؟ کجاست آن خون ایرانی؟ در حالی که شما در حال مقدمه‌چینی ساخت سریال طنزتان هستید، پسران و دختران این سرزمین را می‌کشند. پسران و دخترانی را که هم سن و سال فرزندان شما هستند، به محبس می‌برند، به آنها تجاوز می‌کنند و بعد نعش سوخته‌شان را به پدر و مادرشان تحویل می‌دهند. آیا ندیدید؟ ندیدید بدن نحیف دختر۲۷ ساله را بر خاک یا سهراب را و محمد را و مسعود را و … ؟ ندیدید یا خود را به ندیدن می‌زنید؟ کدام طنز؟ کدام خنده؟ کدام شوق برای لبخند؟ یک بار در دوران اصلاحات تحصن نمایندگان مجلس را در اعتراض به ردصلاحیت‌ها به تمسخر گرفتید. مردم شما را بخشیدند، چون در سریال‌های بعدی‌تان از دردشان سخن گفتید . اما این بار آقای مدیری کمی فرق دارد. این بار اگر بخواهید برای رسانه‌ای طنز بسازید که مردم را تنها گذاشت و آنها را منافق و بیگانه خواند، شما را نخواهند بخشید. آقای مدیری در دوراهی بزرگ برای ماندنی شدن یا رفتنی شدن خود از قلب مردم ایستاده‌اید. طنز شما مردم سوگوار ایران را خندان نخواهد کرد و تنها کسانی که مشتاقانه به طنز شما خواهند خندید، بازجویان اوین و قاتلان جوانان ایران‌زمین و کودتاچیان دولت خواهند بود .

به ما برگردید، اگر از مایید.